Budúce mamičky pozor ! Počas tehotenstva nezabúdajte na vyváženú a plnohodnotnú stravu

Tehotná žena, ktorá práve vyjedla celú chladničku a na ceste k jej dverám je poslíček s XXL pizzou. Tak tento scenár poznáme z filmov veľmi dobre. Bohužiaľ sa nejedná len o vtipnú scénku v seriály. Ženy počas tehotenstva môžu naozaj prepadať až šialenému prejedaniu sa. Bizarné kombinácie ako sladký koláč s kyslými uhorkami, pritom naozaj nie sú výmyslom. Ak i vy vo svojom bruchu nosíte drobca, ktorý sa o pár mesiacov narodí na tento svet, mali by ste vedieť, že strava je počas tehotenstva jednou z najdôležitejších vecí.

těhotentví

V prvom rade nezabudnite na to, že v tomto momente nerozhodujete len o svojom živote, ale taktiež o živote svojho bábätka. Určite sa teda najprv poraďte s odborníkom. Môže to byť váš lekár. Tí však nanešťastie väčšinou o téme stravovania nemajú príliš bohaté informácie. Práve preto existujú výživový poradcovia. Nájdite si však niekoho seriózneho. Opýtajte sa vášho lekára, priateľov, alebo zavítajte na rôzne internetové fóra, aby ste si mohli vytvoriť názor.
 
Vo všeobecnosti, potrebuje organizmus počas tehotenstva zvýšené množstvo niektorých látok. hovoríme najmä o železe, jóde, kyseline listovej, horčíku a vápniku. Vitamíny C a E sú taktiež samozrejme veľmi dôležité. Základom je vyvážená a hlavne pestrá strava. ak totiž budete jesť pestré potraviny, vaše telo dostane všetky potrebné látky.

V priebehu tretieho mesiaca tehotenstva, začína plod rýchlejšie rásť, a preto budete potrebovať i viac energie. Vaša potrava, by teda mala obsahovať dostatok kalórií. Nezabúdajte na potraviny, ktoré podporujú trávenie a správne vstrebávanie živín.

rodiče
 
Podľa odborníkov, je v tehotenstve dôležité najmä to, aby ste jedlo konzumovali častejšie, no v menších dávkach. Takto nezaťažíte svoj tráviaci trakt a zároveň nebudete bojovať s pocitom hladu. Raňajky, obed a včera by mali byť samozrejme dostatočne výživné. Pri týchto troch jedlách zjedzte také množstvo, na ktoré máte chuť.
V čase medzi troma hlavnými jedlami, môžete konzumovať menšie porcie. V tomto prípade si nemusíte dávať pozor na príjem cukrov a počítať kalórie. Pokojne siahnite po sladkom zákusku, či iných sladkostiach.
 

Ohodnoťte příspěvek